Praktijkinfo
- Openingstijden
- Bereikbaarheid en parkeren
- Pijn en spoedeisende klachten
- Waarneming
- Periodiek onderzoek
- Behandeling
- Foto’s
- Preventie
- Tarieven en betaling
- Niet nagekomen afspraken
- Wijzigen van een afspraak
- Behandeling en verdoving
- Hygiëne
- Kostenbegroting
- Gegevenswijziging(en)
- Huisregels
- Tandprotheticus
- Wat mag u van ons verwachten
- Klachten
Maandag t/m donderdag van 08.00-12.00 uur en van 13.00-17.00 uur
Vrijdag van 08.00-12.00 uur
Voor de praktijk is voldoende parkeergelegenheid.
Als u een (pijn)klacht heeft, wacht u dan niet tot de volgende controle, maar neemt u zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij eventueel dezelfde dag een diagnose kunnen stellen.
Tijdens openingstijden kunt u ons voor spoedeisende klachten bellen, wij stellen het op prijs als u zo vroeg mogelijk contact met ons opneemt, zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen.
Spoedeisende klachten worden in principe dezelfde dag bekeken en zo veel mogelijk opgelost.
Voor pijn- en spoedeisende klachten buiten openingstijden, is er permanente waarneming.
Hiervoor kunt u bellen naar het centrale tandartsnummer: 0162-424024.
Ook hiervoor geldt: belt u zo vroeg mogelijk, wacht niet tot laat op de avond of tot in de nacht, pijn neemt ’s avonds meestal toe!
Omdat ons streven is: het bereiken van levenslang gebitsbehoud voor onze patiënten, hopen wij dat u minstens één keer per jaar uw gebit laat onderzoeken. U wordt ontvangen door een preventiemedewerker, zij zal uw gegevens controleren, uw gebit reinigen, periodiek röntgen foto’s maken en voedings- en mondhygiëne advies geven. Daarna zal de eindcontrole worden gedaan door de tandarts.
U doet ons een groot plezier als u na uw periodiek onderzoek meteen een afspraak maakt voor het volgende onderzoek, om lange wachttijden aan de telefoon te vermijden.
Indien u anders wenst, krijgt u een oproep per mail toegestuurd, u kunt dan een reply sturen voor een afspraak.
Indien u geen email heeft krijgt u een oproepkaart toegestuurd. U kunt dan bellen voor een afspraak.
TIP: bel in de middag, dan is het rustiger aan de telefoon.
Tijdens het periodiek onderzoek van uw gebit kunnen zaken worden geconstateerd die behandeling behoeven.
Hiervoor wordt een aparte afspraak gemaakt.
Zowel voor het periodiek onderzoek als voor behandelingen verzoeken wij u om minimaal 5 minuten voor de ingeplande tijd aanwezig te zijn. Wij doen onze uiterste best om u op tijd te helpen, echter, onverwachte zaken kunnen het programma helaas verstoren. Er zijn onderdelen van de behandeling die worden gedelegeerd aan de (preventie)medewerkers, te weten:
- Röntgen foto’s
- Gebitsreiniging
- Mondhygiëne advies
- Sealen
- Verdoven
- Afdrukken
- Het maken van tijdelijke kronen.
Omdat het in de mond nu eenmaal onmogelijk is om alles met het blote oog te zien, maken wij periodiek en individueel bepaald overzichtsfoto’s (bite-wings). Bij kinderen starten we hiermee graag vanaf ongeveer 5 jaar.
“Voorkomen is beter dan genezen” is een gezegde dat zeer van toepassing is op het gebit.
Omdat wij naar levenslang gebitsbehoud voor onze patiënten streven is preventie van mondziekten een belangrijk onderdeel van het programma, waarbij uw eigen inbreng onmisbaar is.
Wellicht wist u het al, maar door een goede combinatie van poetsen, interdentale reiniging en een verantwoord dieet zijn gaatjes en tandvleesproblemen vrijwel geheel te voorkomen. Wij vertellen u er graag meer over!
Onze prijzen zijn gebaseerd op de door de overheid bepaalde tarieven.
Op uw nota ziet u voor elke verrichting een zgn. UPT-code met bijbehorende prijs.
Het maken en incasseren van de nota wordt verzorgd door Netpoint Factoring BV. Voor vragen over uw nota kunt u, bij voorkeur per internet, contact opnemen met:
www.uwdeclaraties.nl
of bel: 0416-541509 (lokaal tarief)
Niet nagekomen afspraken worden in rekening gebracht van 0-100% van de voorgenomen behandeling. De eerste keer dat dit voorkomt krijgt u, ongeacht de reden van verzuim, een gestandaardiseerde brief met uitleg. Bij herhaling volgt een nota. Indien u vaker met of zonder bericht afwezig bent, behouden wij ons het recht voor de behandelrelatie te beëindigen.
Indien u verhinderd bent, dient u ons hiervan minimaal 24 uur van te voren op de hoogte te brengen, om kosten, berekend voor gereserveerde tijd, te vermijden. Als u een afspraak op maandag heeft stuurt u dan bij voorkeur een email naar: info@tandartsteteringen.nl. Ook kunt u inspreken op het antwoordapparaat.
Een tandartsbehandeling wordt vaak als niet prettig ervaren en veel mensen zijn dan ook vrij gespannen. Tegenwoordig hoeft een tandartsbehandeling geen pijn te doen. Wij kunnen door het geven van een locale verdoving, de behandeling pijnloos uitvoeren. Vraagt u hier gerust naar.
Om besmettingsrisico zo veel mogelijk te voorkomen, dragen wij tijdens de behandeling mondmaskers en handschoenen. Alle gebruikte instrumenten zijn gesteriliseerd of zodanig behandeld dat het risico op besmetting zo klein mogelijk is.
Op verzoek geven wij u graag een begroting van de kosten van de geplande behandeling. We streven ernaar om bij behandeling boven de 100 euro altijd een begroting mee te geven.
Geeft u wijzigingen in gegevens, zoals adres, naam of verzekeringsgegevens alstublieft door bij uw bezoek aan de praktijk of anders per e-mail of telefoon.
“Klant is koning”, desalniettemin hebben we toch enige huisregels, neemt u deze alstublieft door in het aparte hoofdstuk, klik hier.
Op maandag morgen is tandprotheticus Walter van der Made in de praktijk aanwezig, hij is gespecialiseerd in het maken van alle vormen van uitneembare protheses.
Voor het maken van afspraken kunt u naar het gewone praktijknummer bellen.
Voor pijn- en andere klachten betreffende uw prothese kunt u Walter ook mobiel bereiken op 06-13843508.
- De grootst mogelijke zorg voor uw gebit.
- Grote inzet van alle teamleden
- Streven naar, en inzet voor: een prettige en langdurige samenwerking met de patiënten.
- Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.
Heeft u een klacht, aarzelt u dan niet hierover met onze praktijk contact op te nemen zodat wij dit samen kunnen bespreken. Wij kunnen immers alleen maar leren van gegronde klachten.